

GİRİŞİMCİLİK VE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME EĞİTİMİ
Okulumuzda öğrencilerin düşünme yeteneklerini geliştirmek amacıyla “Girişimcilik ve Tasarım Odaklı Düşünme” eğitimi verildi.
Sosyal etkinlik kapsamında davet edilen mezun öğrencimiz Muhsin Altınkalem tarafından verilen bu etkileşimli eğitimde, parçalara tasarım odaklı düşünme süreci, hazır çözümler üreten yöntemler ve girişimcilik ekosistemi gibi konuları verdi Ayrıca ,
Bu tür etkinliklerle birlikte 21. yüzyıldaki gelişmeler ve hazırlanmalarına katkı sağlamak amacı ile yapıldı
GİRİŞİMCİLİK VE TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME EĞİTİMİ – AKIŞ PLANI
⏳ Toplam Süre: ~2
Katılımcı Sayısı: 40-50 kişi
Metotlar: Deneyimsel öğrenme, takım oyunları, interaktif sunumlar
1. ISINMA VE KATILIMCI TANITIMI (25 dk)
Yer Değiştirme Oyunu (5 dk)
Eğitmen, “Pantolonu mavi olanlar yer değiştirsin” gibi yönergeler verir.
Katılımcılar bu komutlara göre hareket eder. Oyunun amacı enerjiyi yükseltmek ve ortamı canlandırmaktır.
İsim Bağlantı Oyunu (10 dk)
Katılımcılar büyük bir kağıda isimlerini yazarken, ortak harfi olan birinin ismiyle bağlantı kurar.
Örn: Sultan → A → Ahmet → H → Hasan şeklinde zincir oluşur.
Beklentilerin Belirlenmesi (10 dk)
Katılımcılar post-it veya küçük kağıtlara eğitimden beklentilerini yazar.
Notlar tahtaya yapıştırılır ve birkaç tanesi okunarak üzerine konuşulur.
2. GİRİŞİMCİLİK KISMI (50 dk)
Girişimcilik Nedir? (5 dk)
Katılımcılara “Girişimcilik nedir?” diye sorulur, bireysel veya grupça cevaplar alınır.
Sunum: Girişimcilik ve Yetkinlikleri (10 dk)
Girişimciliğin temel yetkinlikleri ve örnekler paylaşılır.
Ekip Çalışması – Çözüm Bulma Oyunu (25 dk)
Katılımcılar 5-6 kişilik gruplara ayrılır.
Her gruba bir problem (örneğin, sürdürülebilir şehirler, su tasarrufu, plastik atıklar) içeren kağıt verilir.
10 dakika içinde çözüm geliştirilir ve 5 dakika sunum yapılır.
Oyun Analizi ve Değerlendirme (10 dk)
Ekiplerin süreçte nasıl iş birliği yaptığı ve hangi girişimcilik yetkinliklerini kullandıkları konuşulur.
3. ARA – 15 DAKİKA
Katılımcılar serbest zaman geçirir.
4. Squid GAME (20 dk)
Katılımcılar takımlara ayrılır ve fiziksel bir takım oyunu oynanır.
Oyun sırasında katılımcıların strateji geliştirmesi, iş birliği yapması ve hızlı karar alması gerekir.
Oyun Sonrası Değerlendirme (10 dk)
Oyun sırasında ekiplerin nasıl hareket ettiği, hangi girişimcilik yetkinliklerini kullandıkları tartışılır.
5. TASARIM ODAKLI DÜŞÜNME KISMI (50 dk)
Sunum: Tasarım Odaklı Düşünme Nedir? (10 dk)
Empati, problem tanımlama, fikir üretme, prototipleme ve test etme süreçleri anlatılır.
Kuğu Yapma Oyunu (20 dk)
Katılımcılar gruplara ayrılır.
Kısa bir kağıttan kuğu yapma videosu izletilir.
Gruplara belirli bir süre verilir ve en çok kuğu yapan takım kazanır.
Bu oyun, kriz anında görev dağılımı yapmayı ve hızlı düşünmeyi teşvik eder.
Oyun Sonrası Değerlendirme (10 dk)
Ekiplerin stratejileri ve takım içi iş birliği üzerine konuşulur.
6. KAPANIŞ VE DEĞERLENDİRME (15 dk)
Genel Geri Bildirim ve Çıkarımlar
Katılımcılardan eğitimin en faydalı ve keyifli buldukları kısmını paylaşmaları istenir.
Etkinliğin genel değerlendirmesi yapılır ve teşekkür edilir.